vrijdag 19 augustus 2016

Omega Spa en Wellness


Afgelopen zaterdag was ik samen met een paar vriendinnen bij Omega Spa en Wellness in Soesterberg. Ik vond het een mooie afsluiter van mijn vakantie; nog even lekker helemaal relaxen voor we weer vol aan het werk moeten. Dit was voor mij de eerste keer sauna. Nou ja, op die ene keer na dan, toen we een sauna in een vakantiehuisje hadden. Ik had dan ook niet echt een idee wat ik kon verwachten van  een 'hele dag' in de sauna. Benieuwd naar hoe ik het vond?

Één van mijn vriendinnen was wel al vaker naar de sauna geweest. Zij had ons van te voren al verteld wat handig was om mee te nemen van huis. En dat was behoorlijk wat! Denk aan:

- Zwemkleding (tenzij je naar de naaktsauna gaat)
- Badjas
- Badslippers
- 2 grote handdoeken
- 1 normale handdoek
- Verzorgingsproducten (deo, haarborstel, douchespullen etc.)
- Haarelastiek
- Tussendoortje (ik nam een banaan mee)
- Flesje water

En dus vertrokken we met volle tassen naar de sauna. Omega Spa en Wellness is een nieuwe sauna en bestaat uit twee aparte gedeelten: het geklede Spa gedeelte, en het ongeklede Wellness gedeelte. Omdat we het een fijner idee vonden om gekleed te gaan, en het Spa gedeelte goedkoper is, kozen wij voor de Spa.

(bron)

Ik was positief verrast, ik was namelijk bang dat ik het te warm en benauwd zou krijgen en een dagje sauna niet zou trekken. Doordat er verschillende sauna's en zwembaden zijn, ben je dus wel even zoet. Het Spa gedeelte is niet zo groot als het Wellness gedeelte, maar we konden gebruik maken van een 'gewone' Finse sauna, infrarood sauna, Turks stoombad, opgietingen, het binnen- en buitenbad, een dompelbad en een whirlpool.

(bron)

Bij de douches staat een grote bak met scrubzout, en kan je gratis gebruik maken van douchegel, shampoo en conditioner. Het scrubzout was heerlijk, mijn huid voelde na gebruik heerlijk zacht aan. De douchegel rook meer naar een goedkope douchegel voor mannen, wat wel jammer was. Toch fijn dat je hier gebruik van kon maken!

(bron)

Het hoogtepunt vond ik toch wel echt de opgieting. Je wordt van te voren gewaarschuwd dat het erg heftig kan zijn, en je de sauna moet verlaten wanneer het je te veel wordt. Maar man, wat was dit fijn! De saunameester omschreef het als een 'warme deken wat over je heen valt', en hier ik mij helemaal in vinden. De lekkere geuren, de warme hete windvlagen, kippenvel op je lichaam...

(bron)

Er was ook nog een mogelijkheid om tegen betaling verschillende behandelingen bij te boeken. Denk aan massages, floaten, pedicures etc. Wij hebben er voor gekozen om hier geen gebruik van te maken. Wel hebben we tussen de middag geluncht in het restaurant. Terwijl wij op onze broodjes wachtten, zijn we de Omegashop ingelopen. Hier hebben we een fijne demonstratie gekregen van de lichaamsscrubs en crèmes van het merk Charme d'Orient. Onze handen voelden zó zacht aan na deze 'behandeling', niet normaal! Helaas kosten deze scrubs en crèmes 26,- euro per pot, wat toch wel even boven mijn budget ligt. En heel eerlijk doen de scrubs en bodybutters van The Body Shop ook prima hun werk ;-). De lunch zelf viel overigens erg tegen, dat dan weer wel helaas.

(bron)

Ik vond het heerlijk om de hele dag in een badjas en zonder make-up rond te lopen, zonder dat iemand je raar aankijkt ;-). De sauna bestaat nog niet zo lang, en het ziet er ontzettend modern en schoon uit. Ik ga hier zeker nog een keer heen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten