donderdag 16 april 2015

Hobby: prijsvragen


Vandaag schrijf ik een stukje over één van mijn hobby's, namelijk het meedoen aan prijsvragen. Ik ben er nog niet zo lang geleden mee begonnen, al heb ik vroeger toen ik nog klein was, wel eens een klein prijsje gewoon met bijvoorbeeld een kleurwedstrijd. Later, toen ik zo'n 16 jaar was, heb ik wel eens een dvd gewonnen bij het tijdschrift CosmoGirl. Toch ben ik nooit serieus bezig geweest met het invullen van prijsvragen, ik vroeg mij altijd af of dat je wel echt een prijs kon winnen of dat het gewoon allemaal nep was.



Het begon eigenlijk pas echt eind vorig jaar. Ik was net afgestudeerd, en kon geen baan vinden. Mijn dagen vulde ik met sollicitaties versturen en het internet afstruinen. Op een gegeven moment kwam ik op een site terecht met een toffe prijsvraag. Ik kwam toen op het idee om eens verder te zoeken naar meer prijsvragen. Blijkbaar staan er behoorlijk wat prijsvragen op het internet. Het werd zelfs een lichte verslaving om te zoeken naar prijsvragen en ze in te vullen, haha.



Het duurde even voor ik mijn eerste prijs had gewonnen: vrijkaartjes voor een film. Na die eerste prijs bleef ik eigenlijk af en toe wat winnen. De leukste prijs waren de kaartjes voor een wedstrijd van Feyenoord, waar ik mijn vriend mee heb verrast. Het minst leuke wat ik vorig jaar heb gewonnen, was een Furby haha.


Ik doe trouwens alleen mee aan prijsvragen waarbij ik iets kan winnen wat ik zelf ook graag zou willen hebben en niet zelf kan betalen, of waarvan ik weet dat ik er iemand anders blij mee kan maken. Toen ik de Furby won, ging ik eigenlijk voor een vakantie van Peter Langhout. Vervolgens werd ik gebeld met de mededeling dat ik een prijs had gewonnen. Ik dacht dat ik de vakantie had gewonnen, dus ik werd enigszins overenthousiast. Het ging ongeveer zo:

Peter Langhout mevrouw: 'Mevrouw, u heeft een prijs gewonnen'
Ik: 'OOOOH, echt waar!!!??'
Peter Langhout mevrouw: '...Uhm ja, u heeft een Furby gewonnen'
Ik: 'oh, leuk!'

Even later kreeg ik een zwarte Furby toegestuurd. Hij staat hier eigenlijk nog steeds, ik heb nog niemand gevonden die ik er blij mee kan maken haha. Maar verder heb ik eigenlijk alleen maar dingen gewonnen waar ik mijzelf of iemand anders blij mee heb kunnen maken. Helaas heb ik nog geen grote dingen gewonnen, zoals een vakantie van Peter Langhout ;)

Toen ik vervolgens 3 banen tegelijkertijd kreeg, heb ik een tijdje niet meer meegedaan aan prijsvragen. Sinds kort heb ik deze hobby weer opgepakt. Al na een week krijg ik een prijs opgestuurd: kaartjes voor de We Like the 90's Party van Skyradio. Het geeft mij echt een kick als ik een mailtje krijg waarin staat dat ik een prijs heb gewonnen, of als de postbode een pakketje af komt geven terwijl ik weet dat ik niks besteld heb.

Heb jij wel eens meegedaan aan een prijsvraag en wel eens wat gewonnen?

3 opmerkingen:

  1. Hoi Linda! Leuke blog, ik ben sinds kort ook weer bezig met prijsvragen. Ik herken de kick van het winnen, tot nu toe een vvv-bon en een yoga strippenkaart. Het fantaseren over de prijs geeft ook al een kick vindt ik. Zelf doe ik ook alleen mee met prijzen die ik echt wil hebben. Ik heb altijd al een Furby willen hebben.. dus mocht je nog van je furby afwillen :D

    BeantwoordenVerwijderen